Nároky na dopravu v Novom centre, kde sa v najbližších rokoch bude pohybovať až 200 tisíc ľudí denne, budú obrovské a nová električková trať je jediné vhodné riešenie.
Na základe podnetov od Ministerstva kultúry SR a Slovenského národného divadla a ich záujmu vo väčšej miere využívať priestor pred divadlom pre hromadné podujatia, sme pristúpili ku kompromisu a navrhli k trase električky po Pribinovej doplniť dodatočnú obchádzku okolo Slovenského národného divadla.
Vedenie hlavného mesta hovorí, že sa snažilo nájsť najlepšie možné riešenie pre obyvateľov a obyvateľky Bratislavy, Ministerstvo kultúry SR zatiaľ odmietlo podporiť aj toto kompromisné riešenie a naďalej odporúča nerealizovateľnú trasu cez Dostojevského rad a Landererovu ulicu.
Mesto má voči stovkám tisícom obyvateľov Bratislavy zodpovednosť zabezpečiť fungujúci nosný dopravný systém, ktorý predíde kolapsu v zóne. Proces prípravy novej električkovej trate už nemôžeme odkladať.
Aj napriek tomu, že mesto zatiaľ nezískalo súhlas ministerstva ku kompromisnému riešeniu, mesto v najbližších dňoch predloží do procesu zmien a doplnkov územného plánu trasu po Pribinovej doplnenú o slučku okolo budovy divadla.
Diskusia s ministerstvom sa tak presunie do územno-plánovacieho procesu a vo výsledku postavíme tú trať, s ktorou bude súhlasiť ministerstvo ako vlastník pozemkov. Magistrát zároveň zriadil medzinárodnú odbornú pracovnú skupinu na vyhodnotenie najvhodnejšieho technického riešenia trate, ktoré zamedzí negatívnym dopadom na divadlo.