Na najväčšom veľtrhu cestovného ruchu v Európe sa prezentuje aj Bratislavský kraj. „Sme medzi 10 000 vystavovateľmi zo 187 krajín celého sveta,“ povedali nám zástupcovia samosprávneho kraja.
Čo sa o nás Berlín a všetci návštevníci môžu dozvedieť?
O histórii mesta Bratislava a okolitých mestečiek, o vinárstve, o cyklotrasách i najväčšej atrakcii v novinách, moste, ktorý vtipálkovia nazvali mostom Chucka Norrisa.
Na veľtrhu nejde len o prezentáciu verejnosti, ale najmä odborníkom z oblasti cestovného ruchu. Ide o nadviazanie spolupráce, výmenu skúseností.
Predstavuje jednu z možností zvyšovania profesionality vznikajúcich štruktúr destinačného manažmentu. Destinačný manažment je jedna z veľmi rýchlo sa rozvíjajúcich oblastí cestovného ruchu, ktorá má v Bratislavskom kraji podporu vo forme projektu DESTINATOUR 2013.
"Je veľmi dôležité preberať od iných vyspelejších krajín, ako pristupovať k cestovnému ruchu. Uvedomujeme si, že ide o dôležitú hospodársku oblasť, ktorá môže priniesť množstvo pracovných miest, no potrebujeme vedomosti, skúsenosti a inšpiráciu. Tie sa dajú získať aj na pôde veľtrhu, na ktorom sa Bratislavská župa v týchto dňoch prezentuje," povedal župan Pavol Frešo.
Pre koho je Bratislava a okolie zaujímavým? Nemecko je prioritným . Nemci sú na druhom mieste v počte prenocovaní zahraničných turistov v kraji. Ale záujem je stále o českých, rakúskych a maďarských turistov. Práve za účelom prilákania turistov a lepšej prezentácie kraja vznikla krajská organizácia cestovného ruchu.
"Krajská organizácia cestovného ruchu vznikla hlavne preto, aby sme podporili cestovný ruch na území nášho kraja. Ja neviem o krajine, ktorá by sa napriek svojim krásam a ukrytým pokladom chcela uzavrieť pred turistami. Cestovný ruch prináša peniaze, pracovné miesta a hospodársky rast, je preto absolútne prirodzené, že sa na jeho rozvoji chceme a budeme podielať," povedal predseda krajskej organizácie cestovného ruchu Bratislava Region Turism a podpredseda BSK Ivo Nesrovnal.