Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /data/b/3/b3b46c20-6a27-4615-8372-e7ac4390fcbf/petrzalcan.sk/web/connect.php on line 8
Prednosť pre električky na hlavnú stanicu
Dnes je: utorok 23.04.2024 | Sviatok má: | Zajtra má sviatok: kontakt@petrzalcan.sk
head
Utorok daždivý, denné maximum 9 stupňov

Prednosť pre električky na hlavnú stanicu

Hlavné mesto spustilo preferenciu električiek v križovatkách Mýtna – Imricha Karvaša a Žilinská – Štefanovičova. V utorok 7. februára totiž uviedlo do testovacej prevádzky nový dynamický režim riadenia cestnej dopravnej signalizácie v týchto dvoch križovatkách. Očakávaná priemerná časová úspora pre električky v oboch smeroch pri dynamickom režime riadenia je oproti statickému režimu cca 30 - 35 sekúnd. V križovatke Žilinská – Štefanovičova je zakomponovaná aj preferencia trolejbusov, s cieľom dosiahnuť kratší prejazd na linke 203.

 

Dynamické riadenie križovatiek s preferenciou električkovej dopravy je súčasťou projektu modernizácie električkovej trate na Hlavnú stanicu v úseku Radlinského – Štefanovičova. Zavedenie preferencie električiek na linkách č. 1 a č. 2 medzi zastávkami Žilinská a STU má za cieľ zvýšiť cestovnú rýchlosť, zlepšiť pravidelnosť a tým aj zvýšiť atraktivitu cestovania mestskou hromadnou dopravou.

 

Električky posielajú informáciu o svojej polohe riadiacej jednotke cestnej svetelnej signalizácie pomocou bezdrôtovej komunikácie cez rádiový systém TETRA. Radič následne prednostne zaradí fázu, v ktorej majú električky voľno, pričom pri prejazde križovatkou sa električka opäť „odhlási“.

 

Počas víkendov a večerov v časoch slabej dopravnej záťaže a redších intervalov električiek budú križovatky skúšobne fungovať v režime kmitavej žltej. Električky, ktoré sa v oboch križovatkách nachádzajú na vedľajšej ceste, si budú svetelnú signalizáciu „aktivovať“ tak, aby mali zabezpečený plynulý prejazd, pričom v kolíznych smeroch bude počas prejazdu električiek svietiť signál s červeným svetlom.

 

Hlavné mesto v tejto súvislosti upozorňuje vodičov aj chodcov na ostražitosť a sledovanie dopravnej situácie. Nový spôsob riadenia križovatiek bude v nasledujúcich týždňoch priebežne vyhodnocovaný v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava a Krajským dopravným inšpektorátom a bude podľa potreby upravovaný

 

Modernizácia električkovej trate na Hlavnú stanicu v Bratislave v úseku Radlinského – Štefanovičova trvala tri mesiace, električky začali po zmodernizovanej trati premávať 2. septembra 2015. Trať bola pôvodne vybudovaná ešte v rokoch 1979 -1980 a jej obnova bola jedným z projektov modernizácie električkových tratí, ktoré sú spolufinacované z prostriedkov Európskej únie. Modernizácia električkovej trate Radlinského - Štefanovičova stála približne 4 mil. EUR. Projekt bol spolufinancovaný z prostriedkov EÚ, s intenzitou spolufinancovania: 85% z prostriedkov Kohézneho fondu EÚ cez Operačný program Doprava 2007 – 2013, 10% zo štátneho rozpočtu, 5% vlastné zdroje hlavného mesta. 

 

 

 



Autor: Petrzalcan | 12.02.2017 | zobrazené: 1816 x |


Podobné články

• Utorková poľadovica a náhrady škody (24.01.2024)
• Na železničnej trati Bratislava- Komárno začal jazdiť nový dopravca Leo Express. (12.12.2023)
• Hľadajú sa vianoční predajcovia (22.10.2023)
• Obmedzenia na prístavnom moste (24.04.2023)
• Mimoriadne tragická nedeľa v Petržalke (19.03.2023)

Komentáre