Mesto je zaplavené billboardami. Na programe mestského zastupiteľstve včera okrem iného bol aj materiál na prenájom pozemkov pre billboardové spoločnosti. Ide celkovo o 7 spoločností, ktoré majú v prenájme 405 plôch, na ktorých stoja ich reklamné nosiče. Za ne mesto ročne získava vyše 215.000 eur, po započítaní dnes predložených nájomných zmlúv by sa suma vyšplhala na takmer 590.000 eur.
Za materiál zahlasovalo len 11 z 37 poslancov. Tým pádom nebol prijatý. Je to škoda, lebo nosiče stoja a poslanci neschválili návrh na ich odstránenie, takže teraz bude stav nevýhodný pre mesto, ktoré aj tak trpí finančnou podvýživou. Návrh pritom počítal s prenájmom len na 3 roky a následne s vypísaním verenej obchodnej súťaže.
Mesto chcelo takto získať viac peňazí do rozpočtu a správať sa rovnako ku všetkým reklamným spoločnostiam. "Chceme skončiť s politikou, ktorá tu bola v minulosti, že jedna spoločnosť bola preferovaná a ostatným neboli predlžované zmluvy," primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD).
Na začiatku roka malo mesto uzatvorené platné nájomné zmluvy k vyše 130 nosičom vonkajšej reklamy. Ďalším 458 billbordom či bigboardom nájom vypršal počas posledných troch rokov. A hoci v minulosti boli tieto reklamné nosiče oficiálne povolené, mesto úplne všetkým zmluvy obnoviť nechcelo. Ďalších 450 sú čierne stavby.
Zrušenie postihlo vyše 50 reklamných plôch. Išlo najmä o také, ktoré boli umiestnené na úrovni križovatiek, v stredných deliacich pásoch ciest, blízko cintorínov, kultúrnych pamiatok či parkov, mali rušivý vplyv na krajinný ráz alebo mohli tvoriť prekážku pre ťažko zdravotne postihnutých.