Mestské zastupiteľstvo dnes rozhodlo o trasovaní ochvatu Bratislavy. V územnom pláne hlavného mesta dôjde z mene trasovania tak, že časť obchvatu tvorená diaľnicou D4 a časťou rýchlostnej cesty R7 pôjde ponad Jarovecké rameno.
"Rameno sme chceli nechať ako budúci priestor pre vybudovanie športoviska, ktoré by spĺňalo olympijské parametre a slúžilo by ako olympijské závodisko. Teraz to športovisko síce bude môcť byť vybudované, ale bude mať nad sebou na pylónoch budúcu diaľnicu. Tomu sme sa bránili," povedal primátor Milan Ftáčnik ( TASR).
Obchvat je optimálny aj podľa EIA, v rámci ktorého sa posudzujú vplyvy na životné prostredie. Mesto preto zmenilo dnes zakreslený oblúk a diaľnicu trasuje už rovno cez rameno, rovnako, ako to má schválené vo svojom územnom pláne Bratislavský samosprávny kraj.
Obchvat by mal odľahčiť Einsteinovu a Prístavný most. Primátor chce požiadať o vydanie územného rozhodnutia.
So začatím výstavby obchvatu hlavného mesta počíta ministerstvo dopravy na prelome rokov 2015 a 2016. Dokončený by mal byť v roku 2020. Túto časť obchvatu by mala tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Predpokladané stavebné náklady naň sa pohybujú na úrovni 1,4 miliardy eur