Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /data/b/3/b3b46c20-6a27-4615-8372-e7ac4390fcbf/petrzalcan.sk/web/connect.php on line 8
Koniec nedoržiavaniu lehôt
Dnes je: pondelok 06.05.2024 | Sviatok má: | Zajtra má sviatok: kontakt@petrzalcan.sk
head
Dnes Výročie úmrtia Milana Rastislava Štefánika

Koniec nedoržiavaniu lehôt

Po troch mesiacoch v úrade primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal zistil, že zlá situácia, v ktorej hlavné mesto našiel, je dôsledkom aj nezodpovedného prístupu niektorých úradníkov. Závažným problémom je nedostatočná evidencia spisov, rovnako ako chýbajúca evidencia ich následného riešenia. Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal totiž zistil vážne pochybenia v procese riešenia došlých materiálov – týka sa to najmä posudzovania vplyvov na životné prostredie, resp. stanovísk EIA/SEA, ktoré musia byť vybavené v konkrétnych lehotách tak, ako to určuje legislatíva. 


Primátorovi boli predložené na podpis spisy s uplynutými zákonnými lehotami. Pochybenia sa týkali viacerých spisov, ktorými sa mesto vyjadruje k investičným zámerom - napríklad nedostavanej budovy na Šancovej ulici, objektu potenciálnej spaľovne na Kopčianskej ul. v Petržalke, obytného súboru v Rači a mnohých ďalších, kedy primátor dostal materiál až po uplynutí lehoty, v ktorej malo mesto možnosť vyjadriť svoje stanovisko. Nedodržanie lehoty následne znamená, že mesto automaticky s daným zámerom súhlasí. „Je to nepochopiteľné, ale je to tak. Existujú podania, ktoré mali byť vybavené do začiatku februára, mne na posúdenie a podpis boli predložené až začiatkom marca,“ povedal primátor Nesrovnal. 

 Na základe toho poveril primátor riaditeľa magistrátu hl. mesta Martina Marušku  vykonaním kontroly zameranej na dodržiavanie zákonom stanovených lehôt, interných termínov pri spracovávaní a odovzdávaní písomností a vybavovaní žiadostí a podaní od fyzických a právnických osôb. V súčasnosti prebieha audit - kontrola zameraná na dodržiavanie termínov tak, aby sa podobné príprady neopakovali. Cieľom je zároveň vytvoriť systém tvorby spisov a ich vybavenia v zákonnom či stanovenom termíne. 

 Primátor Nesrovnal je pripravený vyvodiť aj personálne dôsledky. „V prípade zistenia laxného či neprofesionálneho prístupu niektorého zamestnanca musím prijať rozhodnutie, ktoré povedie k zefektívneniu činnosti magistrátu. Každý jeden zamestnanec úradu musí pracovať v prospech Bratislavčanov,“ vyjadril sa primátor Nesrovnal. Zároveň doplnil: „Do úradu som nastúpil len s najužším tímom svojich spolupracovníkov a neplánoval som robiť personálne zmeny. Každý zo zamestnancov magistrátu mal a má šancu ukázať, čo v ňom je a akú prácu pre mesto odvádza. Takéto závažné pochybenia niektorých úradníkov však dostávajú mesto do veľmi zlej situácie.“
 
Vyhlásenie tlačového oddelenia magistrátu


Notice: Undefined index: id in /data/b/3/b3b46c20-6a27-4615-8372-e7ac4390fcbf/petrzalcan.sk/web/files/aktuality.php on line 69

Autor: Petrzalcan | 30.03.2015 | zobrazené: 1526 x |


Podobné články

• Petržalské zaujímavosti (10.01.2024)
• Zmena dane za psa a iné (22.12.2023)
• Pomoc ľuďom v núdzi (18.11.2023)
• Osobnosti Petržalky (26.09.2023)
• Mesto a mestské časti sa dohodli (12.09.2023)

Komentáre