Téma výstavby obchvatu Bratislavy je neustále pod drobnohľadom po tom, čo mnohí zástupcovia miestnych zastupiteľstiev a mestského zastupiteľstva upozorňovali na nekvalitu materiálu a prípadné zdraviu škodlivé látky použité pri výstavbe násypov pod obchvatom.
Posledné vzorky pôdy z násypov D4/R7 potvrdili výskyt nepovolených látok!
Ako dnes uviedol minister dopravy, 3 vzorky z posledného testovania obsahovali azbest, ktorý síce po zakopaní do zeme neohrozuje zdravie ľudí, avšak manipulácia s ním je nebezpečná a nemal byť použitý pod diaľnicou. Potvrdilo sa tak podozrenie všetkých, ktorí upozorňovali na zaujímavú zhodu. S pribúdajúcimi násypmi pod diaľničným obchvatom, miznú skládky z celej Bratislavy, kam bol v minulosti odvážaný odpad z výstavby i búrania rôznych budov, kde bol v minulosti aj azbest.
Ministerstvo dopravy podnikne kroky, aby bol nepovolený materiál zo stavby odstránený.
Na základe výsledkov týchto testov príslušná sekcia Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR vyzvala koncesionára, aby bezodkladne odviezol kontaminovaný materiál a nahradil ho vyhovujúcim materiálom. Rovnako podľa hovorkyne rezortu dopravy Karolíny Duckej koná aj Špeciálny stavebný úrad, ktorý tiež dostal výsledky dodatočných vzoriek a na ich základe zvolal pracovné stretnutie s koncesionárom. MDV žiada vysvetlenie aj od nezávislého dozoru, ako je možné, že takýto odpad neidentifikoval a ministerstvo o tom neinformoval.
Ako uvádza rezort dopravy, problém sa zatiaľ týka relatívne krátkeho úseku diaľnice pri Jarovciach.
"Vždy som veľmi jasne a transparentne komunikoval, že všetky diaľnice musia spĺňať nielen technické, ale aj environmentálne kritériá. Preto som dal urobiť viacero testovaní napriek tomu, že koncesionár tvrdí, že je všetko v poriadku. Podnikneme všetky potrebné kroky, aby v násypoch diaľnice neostal žiadny nebezpečný materiál. Koncesionár to musí zabezpečiť na vlastné náklady," zdôraznil minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd). Technická správa z výsledkov by mala byť zverejnená v priebehu stredy.
Zdroj: TASR