Dnes je: štvrtok 14.11.2019 | Sviatok má: | Zajtra má sviatok: kontakt@petrzalcan.sk
head
Dnes je Svetový deň diabetu

Jarné zhadzovanie kíl

Po Veľkej  noci chcú začať chudnúť do plaviek. Je najvyšší čas. Netreba držať drastické diéty, ale upraviť si stravovanie a začnite sa viac hýbať.

Tu je niekoľko rád:

 

1. Raňajky sú základ, nevynechávajte ich. Dôležité je, čo raňajkujete a koľko. Raňajky by mali obsahovať  bielkoviny,  vlákninu a komplexné – zložité  sacharidy, znížite riziko, že vás budú ovládať chute na sladké. Napríklad hemendex, praženica, volské oká a zeleninové obloha s malým kúskom celozrnného chlebíka.

2. Dôležitou je aj desiata. Desiate a olovranty zabezpečia, že budeme mať počas celého dňa vyrovnanú hladinu glykémie, čo je pre chudnutie veľmi dôležité. Ani na desiatu a olovrant zaradíme aj bielkoviny, aj vlákninu.

3. Medzi jednotlivými jedlami dodržiavame približne 3-hodinový odstup.

4. Vynechajte alkohol, sladené nápoje a džúsy. Pite dostatok vody 1,5-2litre denne a k tomu môžete piť nesladené čaje.

5. Vynechajte sladkosti, koláče a cestoviny. Nepoužívajte na mäsá, ani šaláty  dressingy. Niektoré môžu byť energetickou hodnotou na úrovni kompletného racionálneho obeda. Radšej si šalát nezabudnite poliať kvalitným olivovým olejom, alebo balsamicom. Olej umožní vstrebávanie vitamínov rozpustných v tukoch ( A,D,E,K).

6. Jedzte do polosýta a pite do polopita- hovorili naše staré mamy a pri zhadzovaní kíl to platí dvojnásobne.

7. Kto sa hýbe, ten žije. Choďte viac peši, aj do schodov. Nebojte sa chôdze, je prirodzená a denne by sme mali prejsť asi 10tis krokov. Ak však potrebujete zhodiť kilogramy a spevniť telo, musíte začať aj pravidelne cvičiť. Najlepšie pod dohľadom skúseného trénera, potom už budete môcť aj sami.

8. Mnohí večer trpia hladom, najmä, ak idú spať neskoro. Čo si v tej chvíli dať?  Žiaden čaj či šťavu, ani mlieko s medom. Tesne pred spaním treba vypiť proteínový šejk. Štúdie potvrdzujú, že tí, ktorí si pred spaním dali šejk s obsahom bielkovín (30 gramov) dokázali lepšie chudnúť. Vďaka bielkovinám bol metabolizmus donútený pracovať na vyššie obrátky aj v noci. Ako to funguje? Aby telo strávilo bielkoviny, potrebuje vyvinúť viac energie ako napríklad pri spaľovaní uhľohydrátov. A tým pádom sa metabolizmus stimuluje vo vyššej miere.

9. Spite dostatočne. Nedostatok spánku sa podpisuje pod Ľudia, ktorí málo spia, majú vyššiu hladinu hormónu ghrelinu, ktorý priamo ovplyvňuje pocit hladu. Ľudia, ktorí nespia aspoň sedem až osem hodín denne, jedia v priemere o 1000 kilojoulov denne viac ako tí, ktorí toho naspia dosť. Nedostatok spánku má vplyv na schopnosť tukových buniek správne reagovať na hormón inzulín, čo až o 30% znižuje schopnosť využívať prijatú energiu vhodným spôsobom. Inými slovami - energia sa uloží ako tuk.Nevyspatí ľudia majú málo hormónu leptínu, ktorý potláča chuť do jedla a stimuluje výdaj energie. Výsledok? Väčšia chuť do jedla. V podstate jedinou možnosťou, ako regulovať dostatok leptínu, je práve spánok, respektíve spánok minimálne sedemhodinový

10. Nesledujte váhu, nevážte sa každý deň. Najhoršie čo môžete urobiť je žiť v strese zo svojej váhy. Správnym stravovaním, dostatočným pitím čistej vody, cvičením a dostatkom spánku sa vám do leta podarí zlepšiť svoju postavu. Tak sa nestresujte.

 

Zdroj: Vitality s.r.o.

www.vitality.sk

 



Autor: Petrzalcan | 18.04.2017 | zobrazené: 719 x |


Podobné články

• Prilákajú nových lekárov? (06.11.2019)
• Petícia za odvolanie prednostu Záhumenského i petícia na jeho podporu (05.11.2019)
• Pomoc nie len pre vašu imunitu (22.10.2019)
• Zdravotnícke novinky Petržalka (14.10.2019)
• Alzheimerova choroba a ako ju zistiť (09.08.2019)

Komentáre

FOTOGALÉRIA

Hitler pri bunkri

ANKETA

Ako ste spokojní s čistotou v Petržalke? Oznámkujte ako v škole:

1
(38)

2
(20)

3
(27)

4
(41)

5
(36)


spolu 162 hlasov
/