„Je čas komunikovať Bratislavu rovnakým jazykom, rovnakým posolstvom, aby nám bolo rozumieť. Mať zadefinovanú jednotnú rétoriku a pôsobiť na turistov ako silná mladá a sebavedomá destinácia s vlastnou identitou. Tú plánujeme ďalej kultivovať. Ak sa verejný a súkromný sektor zjednotí, dokáže spolu zaujať nielen návštevníkov, ale aj domácich obyvateľov, ktorí sa budú cítiť doma spokojní a stanú sa sami ambasádormi značky Bratislava,“ povedal Alexander Smik, člen predstavenstva BTB.
Bratislava má návod, ako sa stať jedinečnou destináciou vhodnou pre návštevníkov z celého sveta. Pomáhať jej majú pri tom miestni obyvatelia, osvedčené trendy zo zahraničia, jedinečná atmosféra a nová Marketingová a komunikačná stratégia destinácie Bratislava na roky 2018-2022. Podieľalo sa na nej takmer 100 odborníkov z rôznych odvetí od marketingu a cestovného ruchu až po akademikov.
Bratislava vstupuje do novej etapy propagácie a marketingu doma i v zahraničí. Jej cieľom je pozitívne nastavenie domáceho obyvateľstva voči Bratislave (lokálpatriotizmus) a jej návštevníkom. Ide o novú definíciu destinácie Bratislava v konkurenčnom prostredí okolitých metropol, či inšpiráciu podnikateľov v cestovnom ruchu komunikovať efektívne a zrozumiteľne.
Európske metropoly zažívajú v ostatnom čase krízu preľudnenosti. Centrá miest ako Barcelona, Amsterdam, či Benátky bojujú s preplnenými ulicami, neprimerane vysokými cenami a miestni obyvatelia vnímajú turistov skôr negatívne. Bratislava podobné problémy nemá, je stále neobjavenou destináciou v srdci Európy, ktorá si svoje miesto na mape ešte stále hľadá. Preto nová stratégia Bratislavy sa zameriava a zohľadňuje aj najnovšie trendy medzinárodného destinačného manažmentu a efektívneho marketingu.
„Našou ambíciou je zvýšiť počet návštevníkov na únosnú mieru a ťažiť z nich ekonomické aj reputačné výhody. Využijeme pri tom poznatky, ktoré overene fungujú a sú založené na skúsenosti. Dnešná propagácia nemôže byť založená iba na tradičnej reklame, preferujeme skutočné príbehy s emóciou vo forme blogov, videí či fotografií, s ktorými sa návštevníci sami pochvália. Budú šíriť dobré meno Bratislave, ak budú s návštevou nášho hlavného mesta spokojní. Preto sa neustále usilujeme rozširovať naše aktivity, zlepšovať produkty a čerpáme inšpiráciu z príkladov úspešnej praxe v cestovnom ruchu v zahraničí. Stratégiu, ktorú dnes máme na stole, vnímame ako veľkú výzvu, ktorá našu činnosť môže posunúť vpred. Na jej vzniku spolupracovali ľudia z brandže, počúvali sme ich názor a my si teraz dávame za úlohu pretaviť teóriu do praxe,“ hovorí A. Melicharová, predsedníčka predstavenstva
Bratislava Tourist Board (BTB), organizácie, ktorá sa bude Marketingovou a komunikačnou stratégiou riadiť. Pri spracovaní dokumentu Marketingová a komunikačná stratégia destinácie Bratislava na roky 2018-2022 sa tvorcovia inšpirovali aj stratégiami Kodane, Viedne, Prahy, či Barcelony. Jednou z metód bolo sledovanie najväčších pozitív, ako aj problémov úspešných destinácií.
„Vytvorenie Marketingovej a komunikačnej stratégie pre Bratislavu bola pre nás od začiatku veľká výzva. Uvedomujeme si, že ide o strategický dokument, ktorý ovplyvní nielen činnosť mesta, ale aj subjekty pracujúce v cestovnom ruchu. Práci sme sa venovali systematicky, aplikovali mnohé metódy výskumu, komunikovali sme s odborníkmi z rôznych odvetí, zbierali sme informácie zo zahraničia a využili cenné skúsenosti, ktoré sme nadobudli za roky praxe. Našim prianím je, aby sa tento dokument stal hlavným pilierom komunikácie a bol naplno využitý v praxi,“ približuje M. Timoracký, MARK BBDO.
Zdroj: tačové vyhlásenie mesta