Čistota je vecou každého z nás. Aj prevádzkovateľov stánkov. Za stav stánku zodpovedá jeho prevádzkovateľ. Hlavné mesto opäť kontrolovalo plnenie výzvy na dodržiavanie čistoty predajných stánkov, ktoré majú platnú zmluvu o prenájme pozemkov s hlavným mestom. Majiteľom stánkov uložilo mesto vrámci zmluvy úlohu starať sa o stánok, jeho vzhľad a čistotu, vrátane odstránených grafitov. Z 22 predajných stánkov si svoje povinnosti neplnia 4 majitelia stánkov. Mesto preto prijme opatrenia a dvom stánkom vypovedá zmluvu z dôvodu opakovaného nedodržiavania povinností.
„Tí majitelia, ktorí túto výzvu neakceptujú, budú upovedomení a tí, ktorí nereagovali ani na predošlé upomienky, dostanú priamo výpoveď nájomnej zmluvy,“ hovorí primátor mesta.
Pracovníci mesta skontrolovali 22 stánkov, z toho štyria si neplnia svoje povinnosti a svoje stánky neudržiavajú čisté. Dvaja majitelia dostanú od mesta opätovnú výzvu s upomienkou a pre ďalších dvoch majiteľov pripravuje hlavné mesto výpoveď nájomnej zmluvy, pretože opakovane nedodržiavajú svoje povinnosti.
O povinnostiach majiteľov predajných stánkov informovalo hlavné mesto ešte v októbri 2015. Následne počas mesiacov november a december 2015 sa uskutočnila prvá prehliadka 72 predajných stánkov, pričom pracovníci magistrátu hlavného mesta zistili u 23 predajných stánkov nedostatky. Jedenému z predajných stánkov bol vypovedaný nájom dohodou na základe rekonštrukcie komunikácie. Zvyšných takmer 50 stánkov na základe výzvy svoje stánky vyčistili a upravili ich vzhľad. Majitelia neupravených stánkov boli upozornení a
následne po výzve svoje stánky vyčistili.
Mesto bude v týchto kontrolách pokračovať aj naďalej, pretože čistota verejných priestranstiev vrátane odstraňovania grafitov je pre vedenie mesta jednou z priorít.
Ak máte podnety na znečistené stánky, môžete ich adresovať na magistrát, oddelenie nájmov. Mesto sa nimi bude zaoberať.